Votre question

Bonjour, j'ai un oral d'anglais dans quelques jours et j'aurais aimé que quelqu'un corrige mes fautes

Dernière réponse : dans Etudes - Travail
15 Mars 2015 11:47:14

Bonjour, j'ai un oral d'anglais dans quelques jours et j'aurais aimé que quelqu'un corrige mes fautes, je dois présenter un personnage qui représente le mieux le mot "héro" j'ai choisi Rosa Parks. Donc si quelqu'un qui s'y connait en Anglais pourrait m'aider S'il vous plait.

Rosa Parks was born in 1913 in Alabama. She is a seamstress who becomes a symbol of the struggle against racial segregation in the United States.

How was it you become a heroine?

His struggle began during his trainning in Alabama where she discovers a society where whites and blacks got to the same places and communicate.

She was sitting in a bus and refused to get up when the white, needed to sit down. She was under arrest.
At that time, she alreday limited in associations defenses civil rights.
She was found guilty and was condemned to pay a fine of 15 dollars.
Rosa appealed to this jugement and shall ever pay that sum.

Mobilization with Martin Luther King

They invite blacks to not use bus the day of the trial of Rosa but thank to the mouvement that was created around it, the boycott of the bus compagny lasted 381 days or until the cessation of the practices segregationist.

After these events, she was forced to leave Montgomery beacause she could not find work by remaind seated and for his security.

Then, rosa Parks is a heroine for me because :
- She revolutionized the world by remaind seated.
- She was a fighter and courageous woman because she opposed the laws against the blacks.
- She became "the mother" of the mouvement for the abolition of racial segregation in America.
- She changed the course of history in America and around the world.

Autres pages sur : bonjour oral anglais jours aime corrige fautes

15 Mars 2015 13:13:13

Bonjour,

Rosa Parks was born in 1913 in Alabama. She was a dressmaker (l’autre n’est pas faux) who has become a symbol of the struggle against racial segregation in the United States.

How was she become a heroine?

Her struggle began during her trainning (t'as voulu dire quoi par trainning ?) in Alabama where she discovered a society where (whites and blacks got to the same places and communicate.) tu voulais dire quoi ?

She was sitting in a bus when she refused to stand up for a white person who wanted to take her seat. She was arrested.

At that time, she was a member of advocacy associations of civil rights

She was sentenced and she needed to pay a fine of 15 dollars.

Rosa appealed to this judgment and (shall ever pay that sum). tu voulais dire quoi ? Et shall c'est très soutenu et très fort comme verbe : c'est disons un ordre d'une puissance supérieure

Her mobilization with Martin Luther King

The day of the trial of Rosa, they (tu devrais préciser) asked blacks not to take the bus. Thanks to their mobilization, the boycott of the bus company lasted 381 days, until cessation of segregationist practices.

After these events, she was forced to leave Montgomery because she (find work by remaind seated) t'as voulu dire quoi ? and for her security.

To sum up, Rosa Parks is a heroine for me because:

- She revolutionized the world by remain sitting.

- She was a fighter and a courageous woman because she opposed the laws against the Blacks.

- She became "the mother" of the movement for the abolition of racial segregation in America.

- She changed the course of history in America and across (around n’est pas faux) the world

Cordialement,

Max
m
0
l
15 Mars 2015 19:04:56

Merci voilà la traduction en français :
Rosa parks est née en 1913 en Alabama. C’est une couturière qui devient une figure emblématique de la lutte contre la ségrégation raciale aux Etats Unis.
Comment est t’elle devenue une héroïne ?
Son combat commence durant sa formation en Alabama où elle découvre une société où les Blanc et les Noirs fréquentent les mêmes lieux et communiquent.
Elle était assise dans un bus et elle a refusée de se lever quand des blancs ont eu besoin de s’asseoir. A cette époque elle limitait déjà dans des associations de défenses des droits civiques.
Elle a été jugée coupable et elle a été condamnée à payer une amende de 15 dollars.
Rosa fait appel à ce jugement et elle ne paiera jamais cette somme.
Sa mobilisation avec Martin Luther King
Le jour du procès de Rosa, ils invitent les noirs de ne pas utiliser les bus mais grâce au mouvement qui se crée autour d’elle, le boycott de la compagnie de bus dura 381 jours jusqu'à l’arrêt de ses pratiques ségrégationnistes
Après ces évènements, elle est contraint de quitter Montgomery car elle ne trouvait plus de travail et pour sa sécurité.
Ainsi, Rosa Parks est une héroïne pour moi car :
-Elle a révolutionnée le monde en restant assise.
- C’est une femme combattante et courageuse car elle s’est opposée aux lois contre les noirs.
- Elle devient « la mère » du mouvement de l’abolition de la ségrégation raciale en Amérique.
-Elle a changé le cours de l’histoire en Amérique et dans le monde
m
0
l
Contenus similaires
15 Mars 2015 20:15:19

Bonjour,

Rosa Parks was born in 1913 in Alabama. She was a dressmaker who has become a symbol of the struggle against racial segregation in the United States.

How was she become a heroine?

Her struggle began during her training in Alabama where she discovered a society where Whites and Blacks went to the same places and communicated together.

She was sitting in a bus when she refused to stand up for white person who wanted to take her seat. She was arrested.

At that time, she militated with advocacy associations of civil rights.

She was sentenced and she needed to pay a fine of 15 dollars.

Rosa appealed to this judgment and she never paid this sum.

Her mobilization with Martin Luther King

The day of the trial of Rosa, they asked Blacks not to take the bus. Thanks to their mobilization, the boycott of the bus company lasted 381 days, until cessation of segregationist practices.

After these events, she was forced to leave Montgomery because she didn’t find jobs and for her security.

To sum up, Rosa Parks is a heroine for me because:

- She revolutionized the world by remain sitting.

- She was combative and courageous because she opposed the laws against the Blacks.

- She became "the mother" of the movement for the abolition of racial segregation in America.

- She changed the course of history in America and across the world.

Cordialement,

Max
m
0
l
16 Mars 2015 17:28:42

Merci pour votre aide
m
0
l
17 Mars 2015 01:58:16

Bonsoir,

Rosa underwent injustices which had instilled in herself feelings of unfairness and revolt, so she decided to act.

Thanks to her struggle, the Supreme Court put an end to segregation laws in the bus.

We notice that the decision of one person can change the mentalities of lot of people.

I hope this woman will not be forgotten and that her story be told to future generations.

Cordialement,

PS : si tu n'as plus besoin d'aide n'oublis pas de clôturer le sujet. (mettre en meilleure réponse)

Max
m
0
l
Tom's guide dans le monde
  • Allemagne
  • Italie
  • Irlande
  • Royaume Uni
  • Etats Unis
Suivre Tom's Guide
Inscrivez-vous à la Newsletter